איך לבנות אתר אינטרנט לעסקים

לעסקים גדולים כקטנים, הקמת אתר האינטרנט עלולה להיות אחת המשימות הקשות ביותר.
 בסדרת הכתבות הבאות, אסקור בריפרוף את המבנה העקרוני של אתר אינטרנט, את ארגון התכנים, בחירת המילים המובילות וניהול לאורך זמן. כתבות קצרות אלה יסיעו לכם לבסס את היסודות לאתר החברה אותו אתם בונים.

אתר אינטרנט לעסקים


מהו המידע שיוצג באתר שלכם?
אינכם בטוחים במבנה ובדרך הצגת המידע של האתר שאתם מתכננים? לרוב החברות ומרבית העסקים ניתן לחלק את סוגי המידע של האתר לשני חלקים עליהם תצטרכו לתת את הדעת.
הרכיבים הנהוגים: אותם אלמנטים שתראו כמעט בכל אתר אינטרנט עיסקי
הרכיבים היחודיים: אלמנטים הקיימים רק בעסק שלכם והם יחודיים לכם או לתעשייה.

הרכיבים הנהוגים
אלמנטים אלה באתר שלכם יכללו מידע כללי אודות החברה. יהיה עליכם להחליט עד כמה לפרט את המידע ולפרק אותו לרכיבים אבל אלה יהיו ראשי הפרקים:

אודותנו (About Us)
תוכלו למצוא סעיף זה בכל אתר מסחרי גדול וקטן. המשתמשים ברשת רוצים לדעת עם מי הם עושים עסקים וזוהי ההזדמנות לספר להם עליכם. יתכן שהמידע אותו תרצו להעביר יתאים כולו לדף בודד ויתכן שתצטרכו לחלק אותו למספר פרקים. בכל מקרה עליכם לכלול את האלמנטים הבאים:
  • מי אנחנו
  • ההיסטוריה של החברה
  • פרופיל החברה
  • החזון והיעדים
  • דרכים ליצירת קשר

צור קשר (Contuct Us)
אולי זה נראה בנאלי אבל ישנם אתרים שאינם מספקים מידע מספק לגבי דרכי התקשרות או שוכחים חלק זה לחלוטין. מומלץ לכלול כמה שיותר דרכים שונות בהן יוכלו ליצור אתכם קשר. אלמנטים נהוגים כאן יהיו:
  • מספר טלפון ופקס
  • כתובות דוא"ל של אנשי השיווק וקשרי הלקוחות
  • טופס יצירת קשר
  • כתובת פיסית בעולם האמיתי
  • מפת הגעה לעסק ולסניפים

מוצרים ושירותים
רוב החברות רוצות לכלול מידע אודות המוצרים שלהן או השירותים אותם הן מספקות כבר בדף הראשי. חשוב עם זאת ליצור אזור מובחן באתר שבו ניתן למצוא את המוצרים שלכם. מבנה כזה יעזור ללקוחות שלכם למצוא את המוצרים בקלות ויאפשר להם לחקור ולהעריך בצורה נוחה את ההצעה שאותה אתם מציגים באתר. למשעה חלקים אלה הם החלקים החשובים ביותר באתר. הגולשים באו לבקר אתכם בגלל המוצרים שאתם מציעים. מי אתם וכיצד לקנות - זהו מידע שחייב להופיע ולהמצא בקלות אך הוא משני למוצרים ולשירותים שלכם.

הרכיבים היחודים לחברה
הדרך הטובה ביותר לבנות את החלקים היחודיים לחברה היא בדרך כלל לעקוב אחרי החלקים הנהוגים ולבנות בתוכם פרקי משנה בכל אגף.
הדף בו נתקל המשתמש לראשונה בחריגה מהמבנה הנהוג צריך לכלול קישורים הלאה וכן הסבר מפורט. הסבר זה יבנה על פי הנחות שלנו לגבי הידע איתו נכנס המשתמש לאתר. למשל, אם האתר עוסק בחלונות אלומיניום, יתכן ועלינו להסביר תחילה למשתמש איך נקראים העיצובים השונים ומה יחודי בהם לפני שנפנה אותו אל המוצרים עצמם.אם האתר עוסק בחיות בית, יתכן שיופיעו חלוקות ל"אילוף" ו"מזון" בתוך מוצרים ושירותים.

ההמלצה שלי היא לארגן את המידע ראשית מתוך הגישה הלוגית. לקבץ תחומים על פי הציפיות של המשתמש. אל המידע אנו בונים מספר דרכי ניווט... אבל על כך בכתבה הבאה.