גוגל סורק גם Iframe וגם הערות פייסבוק, אז מה הבעיה?

אחרי ששיכללו את הסורקים כך שיקראו תוכן מתוך קבצי פלאש, ובהמשך גם תוכן שמופעל על ידי ג'אווה סקריפט, מסתבר שחלק מהסורקים של גוגל גם קוראים תוכן מתוך Iframes ומתוך הערות פייסבוק המוטמעות בדף (שזה קוד גאווה, שיורד מפייסבוק ומפעיל Iframe... בררר...).

התוצאה של כל זה היא שגוגל קורא את הדף כמו גולש אנושי, את כל הדף, ללא תלות בטכנולוגיה שמרכיבה אותו. אבל משום מה הם עדיין לא משתמשים במידע הזה בדרך הרגילה.

בואו נסתכל בדף הזה, הוא מדגים סריקה מתוך Iframe:


אנו יכולים לראות שגוגל מצטט מידע שקיים למעשה ב Iframe שבדף. שימו לב שהציטוט הוא רק בתמונה המקדימה, לא בגזיר המידע שבתוצאת החיפוש ולא בתצוגת הטקסט שבעותק השמור (אגב, שמתם לב שהעותק השמור הוזז?).

התמונה הבאה מציגה ציטוט מתוך הערות פייסבוק על הדף:



אז מה זה אומר?

גוגל משתמש בסורקים שונים ונותן משקל שונה למידע שמגיע מהם. כפי שזה נראה, כיום המידע המתקבל מ Iframes ומהערות הפייסבוק אינו משמש את גוגל באינדוקס של הדף, כלומר גוגל מתעלם ממנו לגמרי בהחלטה שלו לגבי קידום הדף או הפניית הגולש אליו. גוגל משתמש במידע רק כדי לייצר את התצוגה המקדימה של התמונה וגזיר המידע (Snippet).

זה המצב נכון להיום אבל לא קשה לנחש מה יקרה בעתיד הקרוב. גוגל תמיד, תמיד(!) מנסה להבין את המידע שיש בדף - "לתייג את כל המידע הקיים ולהפוך אותו לזמין" כמו שהם אומרים. זה אומר שהם לא יתעלמו מהמידע הזה לאורך זמן. הערות פייסבוק של משתמשים הם בהחלט מידע חשוב, איכותי ומהווה אינדיקציה לאיכות.
אחת שהם יכולים לסרוק ולהבין אותו, הם ישתמשו בו. אם לא בעדכון הבא, בזה שאחריו. אם לא השנה, בשנה הבאה.

... וכשזה יקרה, מיקומי תוצאות החיפוש של כולם יזוזו.