פרדריק שופן

פרדריק שופן או בשמו המלא פרדריק פרנסואה שופן הוא דוגמה לדף סתמי שמטרתו לנסות לתפוס יום חג גוגלי עולמי.

בניגוד לסברה הרווחת ברדיו פרדריק שופן לא הלחין אף שיר של מושיק עפיה. אחת לזמן כלשהו גוגל מחליטים לחנך אותנו ומחליפים את הלוגו שלהם בנושא כלשהו. אני בטוח שיום אחד הם יזכירו גם את פרדריק שופן. זה פשוט לא הגיוני שלא... במיוחד שעוד מעט יום הולדתו המאתיים והם אוהבים את זה.

בכל אופן, ברור שהדף הזה שאתם קוראים עכשיו אין לו שום קשר עם שופן וזה בדיוק העניין.

הדף הזה יכול להראות איך עובד המנוע של גוגל ואיפה נקודת התורפה שלו. גוגל מנתח את המידע בצורה סמנטית, כלומר מחפש את הביטוי העיקרי, במקרה שלנו פרדריק שופן, בתוך הטקסט. אבל גוגל לא מבין את המידע. השאיפה האולטימטיבית היא שגוגל יבין את הדפים כמו בן אדם, אבל אם הגעתם לדף הזה בחיפוש אחרי הערך פרדריק שופן, אתם יודעים שזה לא המקרה. הדף הזה לא מדבר בכלל על פרדריק, למעשה לא למדתם ממנו שום דבר חדש על שופן.

כלומר, אם הגעתם מגוגל, זו הוכחה שהאלגוריתם של גוגל אינו טוב מספיק.

אבל אנחנו נוותר להם הפעם. הם באמת משתדלים. פשוט, המשימה של "להבין טקסט כמו שבן אדם היה מבין אותו" זו בעיה קשה מאד שבכלל לא בטוח שמישהו יכול לפתור.

בסופו של דבר גוגל יעברו כנראה לשיטה סטטיסטית: אם מספיק אנשים נשארים מספיק זמן בדף הזה, כנראה הוא מעניין, כנראה שהוא באמת מדבר על פרדריק שופן.
אז תשארו קצת, שוטטו בסביבה ואל תשכחו מדי פעם גם לחפש את יותר מזל משכל בגוגל.

רק ליתר ביטחון, הנה דף אח שמדבר על ניקולאי גוגול. או ליתר דיוק לא מדבר עליו בכלל. שימו לב שהכיתוב בשני הדפים דומה מאד.

עד כאן הדף שלא מדבר בכלל על פרדריק פרנסואה שופן, מה אכפת לכם ממנו בכלל. פרדריק שופן מת כבר מזמן וכמו שכבר נכתב, לא הלחין אף שיר של מושיק עפיה.