קידום אתרים מול הגולשים

הגולשים מגיעים!
אז יש לכם קידום אתרים בגוגל, אבל מי חושב על הגולשים?

יותר מדי מקדמי אתרים מתיחסים לGoogle כגולש החשוב ביותר ומזניחים את הלקוח. האם האתר שלכם עושה את המכסימום עבור הגולשים? להלן מספר נקודות למחשבה:


ספק את המידע שהגולש מחפש
חשוב מה הן השאלות שאתה מקבל תמיד בעסק שלך. נניח שהחברה שלך עוסקת בריצוף, השאלות יכולות להיות "יש לכם קרמיקה בפחות מ 200 שקל למטר?" (מחיר) או "מה ההבדל בין הפרקט הזה לפרקט ההוא?" (מידע) או "איפה האסלות?" (תמונת ותצוגה).
התמקד בשאלות הנפוצות ובנה את האתר כך שיתן תשובה תמציתית לכל אחת מהן וכן אפשרות לנבירה עמוקה יותר למי שרוצה להבין עוד. יש לקוח שקונה מצלמה כי היא אדומה ו Cool ואחר שקונה כי נתוני הצמצם המיטביים בשיתוף עם מהירות הצילום ברצף... בלה בלה טכנולוגי כלשהו.
  • תן להם את העיקר בדף ואז "הורד קטלוג", "פרטים נוספים", "השוואת נתונים".

תן להם סיבה לחזור
ישנם עסקים בהם המוכר הטוב ביותר הוא הלקוח שכבר קנה, מצלמות, מכוניות, טלפונים... במקרה כזה האתר חייב לתמוך במי שכבר יש לו את המוצר ולתת לו הרגשה שהוא קנה משהו איכותי. השאלות יהיו "איך הכי כדאי לצלם את הילדה בגן?" או "איפה משנים את התאריך?"

  • תן את כל האתר כשירות חינם ללקוחות שלך.
  • ספק תמיכה טכנית בפורום ותגלה מה הן השאלות שלהם והתלונות הנפוצות.
  • תן לגולשים הרגשה שהם עשו עסק טוב והם כבר ימכרו אותך הלאה.
  • הצע להם להוסיף את האתר שלך למועדפים.

תן לגולשים אפשרות להפיץ הלאה.
הצע תמיד אפשרויות כמו "שלח לחבר" או העבר בפייסבוק, טוויטר וכל השאר. הלקוחות אוהבים להתייעץ- "הי מאמי, מה את אומרת על הידית הזאת לארונות במטבח? שנקנה? זה רק 30 שקל לידית" הם גם אוהבים להשוויץ - "אחי, סתכל, זה הסלולרי שקניתי, עם הפנל הכחול. אתה לא מאמין בכמה הוצאתי אותה."

  • תן לגולשים אפשרות לקדם אותך ואת המוצרים שלך. יותר מכך - הצע להם לעשות את זה.

פרסם בצורה ממוקדת בתוך האתר
גולשים לא תמיד מגיעים למקום שאנחנו חושבים. גוגל ומנועי החיפוש מכניסים אותם בכל מני שאילתות לכל מני דפים. מובן שבדף יש את המידע שהגולש חיפש אבל חשוב שיהיה בו גם פרסום עצמי למוצרים דומים. אם מישהו נוחת בדף "קביעת מהירות הצמצם" כדאי שבצד המידע יהיו מספר מילים שמגלות לו לאיזה אתר הוא הגיע, שמציעות לו לחפש שאלות נוספות פה באתר. היד של הגולשים על כפתור Back קלה מאד ואנחנו מעדיפים שבמידה והוא לא מצא את התשובה לשאלה שלו במהירות, הוא ימשיך לחפש בו ולא יחזור לגוגל לתוצאה הבאה ברשימה.

  • הצע לגולש שירותים שלך ופרסם בתוך האתר שלך עצמך.

ודבר אחרון - Killer application
זה החלק הכי ערמומי בקידום מול גולשים מאחר ובדרך כלל SEO בכלל לא קולט אותו. חשוב מה הגולש רוצה והצע לו כלי, מבצע, מחשבון, אפליקציית פלאש... משהו שיתן לאתר שלך את היחוד והמעורבות.
זה לא ילך בלי דוגמאות:
חברת פיוז'ן בנתה עבור חברה שמוכרת מזון חתולים (whiskas) תחרות בה בעלי חתולים העלו תמונות ובחרו את החתול בעל העיניים היפות ביותר. ההיענות היתה גדולה וכולם נהנו מבנייה למעשה של מועדון הלקוחות.
אתר מוטוקאר מחזיק מחירון מכוניות שגורם לכל מי שרק מעוניין לרכוש מכונית להגיע אליהם לאתר ולהחשף לתכנים שלו. (אגב, עבודת קידום לוח המכוניות שם חלשה וחבל).

  • חשוב מי הגולש שלך. מה הוא צריך או מה יגרום לו לחייך. נסה לבנות משהו שאינו דפי רשת רגילים אלא מנגנון, מבצע, תוכנה, מחשבון... זה כרוך במחשבה יצירתית והשקעה פיתוחית אבל זה שווה זהב.