אתר חינמי לבית הספר

אחרי הרבה זמן שלא כתבתי החלטתי לספר לכם פה על פרויקט חדש שאני מעורב בו... כרגיל בהתנדבות. הפראייר הזה לפחות לא מתחלף אף פעם.

בית הספר בו לומדות שתיים מהילדות שלנו הבין שקשה לו מאד לתפעל את אתר האינטרנט שלהם והם חיפשו מערכת אחרת. כצפוי, קפצתי והצעתי את עצמי ואת המערכות של גוגל לנושא. למי שלא מכיר, לגוגל יש חבילה שלמה המיועדת לבתי ספר.

העיקר זה ההטמעה
הבעיה הכי גדולה בהקמת מערכות כאלה בארגון, ובטח בארגון כמו בית ספר, הוא ההטמעה. לבנות לבית הספר אתר זה כמה שעות בסך הכל. החלק הקשה הוא לגרום לצוות להשתמש באתר, לעדכן אותו, להכניס תכנים, לפעול דרכו. במרבית האירגונים (בין 60 ל 70 אחוז למעשה), מהלכים כאלה נגמרים בכישלון. הרשת מלאה אתרי רפאים שהוקמו עם כוונה טובה ומתו עוד בילדותם.

העובדה שצוות בית הספר לא השתמש באתר שהיה לו היוותה עבורי סימן גרוע לבאות. כדי שיהיה סיכוי כלשהו שנצליח בניתי תכנית להטמעת המערכת. אני לא מפרט כאן את כל המהלך אבל באופן עקרוני נתחיל בפיילוט עם שתי מורות, בהמשך נרחיב לסגל כולו, וחלקים שלמים נדחה לעתיד הרחוק כשכולם יתרגלו. המדד שלי להצלחה יהיה אם בסוף השנה יהיו 4 אתרי כיתות פעילים (מתוך 12) במסגרת אתר בית הספר.
כבר עכשיו כל צוות בית הספר מודע למה שקורה וסקר הועבר בין המורות כדי להבין כמה הן משתמשות ובקיאות באינטרנט.

מה המערכות שאפשר להשתמש בהן?
באופן עקרוני, גוגל מצפים שאתרי בית ספר יפעלו על מערכת Google sites. אני לעומת זאת לא לגמרי בטוח. אתר גוגל סייט הינו בהחלט פלטפורמה סבירה אבל הוא מסורבל מדי למרבית המורות. כאתר בית ספרי ראשי אנו נשתמש בו אבל לאתרי כיתות ננסה במקביל לבדוק אפשרות של... blogger.
הרי אם חושבים על כך, החלק העיקרי באתר הכיתתי הוא תקשורת מיידית ועדכנית. ברור לכן שמערכת בלוג נוחה יותר וקלה יותר לשימוש מאשר מערכת אתר.

בפיילוט נבחן את שתי המערכות ובעוד שבועיים שלושה נחליט על מה הולכים.

זהו, עד כאן להפעם. אני אעדכן בהמשך כך שתוכלו לעקוב אחרי הפרויקט. אני מאד מקווה שבאמת נצליח.