אנליסט רשת - Web Analyst, או יובל כרמי - מנפנף

כבר הרבה מאד זמן אני מתלבט מה אני אמור לכתוב בכרטיס הביקור שלי. למקצוע שלי כיום אין שם בעברית, הדבר הכי קרוב הוא המקצוע שנקרא באנגלית Web Analyst אבל גם זה רק חלק מהתמונה. ראשית בגלל שאני לא רק מבצע אנליזות אלא גם מנחה את צוותי הפיתוח כשנדרש, שנית בגלל שלפעמים אני מטפל במערכות נוספות לאתר האינטרנט.

אולי דוגמה תהיה הדבר הכי טוב כאן (בלי לחשוף שמות לקוחות).

יש לי לקוח שמעוניין לבדוק את יעילות המאמצים השיווקים שלו. המאמצים מיועדים להביא לקוחות לאתר האינטרנט או למרכז השירות. מאחר והעיסקה שלו מורכבת ואורכת זמן, יש צורך לעקוב אחרי הלידים והמכירות גם במערכת ניהול הלקוחות הפנימיות של החברה. לצורך העבודה ישבתי עם משרד הפרסום, מפתחי האתר, אנשי השיווק ואנשי ה IT של החברה. לאחר הפגישות הוגדרו מדדים שאנחנו רוצים לנטר ובהתאם להם נבנו כלים בתוכנה ונהלי עבודה. כמובן שהוגדרו גם כלים לניטור אתר האינטרנט והקמפיינים השונים. אחרי כמה שבועות של הרצה התחלתי לבנות את הדוחות שהמערכת מפיקה (שוב, בשילוב עם אנשי ה IT) ועכשיו כשהנתונים מצטברים אני מגדיר עם ההנהלה את מדדי היעד.

בררר... נשמע נורא מסובך ומאד משעמם.

טוב... אז מה אני עושה בעצם? אולי אני אגיד מה אני לא, אני לא יועץ אירגוני. אני לא מחליף את השיווק או המכירות. לא מתכנת את האתר ולא עוסק בקידום SEO.

אז מה כן?
אני כן מנצל את הידע שלי בסטטיסטיקה, בתכנות, בבסיסי נתונים, בכלי תוכנה כמו Google Analytics, בבניית דוחות ולוחות מחוונים (dashboards), בניתוח נתונים... את כל זה כדי לתת לעסקים וחברות מידע על תעבורת האינטרנט שלהם, על חוויית המשתמשים, על מחוללי ההכנסות השונים, הקמפיינים השונים, ערוצי ההפצה...

בהההה, שוב זה נשמע משעמם.

טוב, אז אולי ככה - אני מנפנף בידיים, כותב מספרים על הנייר ומציג גרפים תלת מימדיים. באורח פלא זה עוזר לחברות למקד את השיווק ולהרוויח יותר על ההשקעה.

אני אכתוב את זה בכרטיס הביקור : יובל כרמי - מנפנף.