גנב! גנב!

לפני כמה ימים פרצו לנו לבית. נכנסו דרך החלון וגנבו את הטלפונים הניידים, הארנק שלי ומחשב נייד (עם התיק האדום המדהים שלו). גיליתי את זה בשש בבוקר כשקמתי וירדתי לקומה התחתונה - השולחן ריק, החלון פתוח... לקח כמה דקות לסרוק את הקומה ולגלות שזה כל מה שלקחו. בסך הכל, לא נורא. טלפונים זה רק נזק כספי, ארנק זה רק חצי יום של ריצות להוצאת תעודות וכרטיס אשראי, ומחשב... מחשב זה רק קופסה. אין בו כלום.

אני מניח שהסיבה שיכולתי להרשות לעצמי לא להתרגש היא כי אני ערוך לזה. מרבית האנשים מחזיקים על המחשב שלהם מסמכים, חומרים, עבודות.... אני מחזיק בו רק את הדברים המיידיים. בסך הכל הפסדתי כמה שעות עבודה שנמחקו. הסיבה שאני עושה את זה היא כמובן לא נגד גניבה (אם כי זה מועיל). הסיבה היא שמחשב יכול להתקלקל בקלות, ללכת לאיבוד, להמחק או להתחשמל. להחזיק מידע בלעדית על מחשב עבודה אחד זה פשוט להזמין צרות.

לגבות מחשב כיום זה משהו מאד פשוט. אני למשל שולח לעצמי את הדברים במייל. ככה נשאר לי עותק שלהם בגוגל. ברגע שגיליתי את הגניבה שיניתי סיסמאות לגוגל ופייסבוק וזהו. כל המידע נשאר ברשותי.

אז אני ממליץ לכולם לבדוק את עצמם. אם ברגע זה המחשב שלכם יעלם, יגנב, ימות... כמה ימי עבודה תפסידו? האם יהיה חומר חיוני שיעלם לנצח?