למה דרופל?

למה לבחור בדרופל?

השאלה של בחירת המערכת בה ינוהל אתר האינטרנט היא אחת השאלות החשובות ביותר העומדות בפני בעלי האתרים. בחירה נכונה תשפיע על עתיד האתר ותאפשר לו לפרוח... או שלא.

הקריטריונים לבחירת מערכת ניהול הם רבים וביניהם יכולתה של המערכת לענות על הצרכים, הנסיון הנצבר בשימוש במערכת, היכולת לקבל תמיכה או שידרוגים, הכלים שהמערכת מאפשרת למנהל, הקלות בה הוא יכול להוסיף תכנים לאתר ועוד.

חברות רבות רוצות לקדם את המוצרים שלהם בבנית אתר שיאפשר להם עבודה אינטראקטיבית עם הצרכנים שלהם. לצורך כך הם יכולים לבקש:
CMS - מערכת ניהול תוכן - שתאפשר הזנת תכנים קלה, ניהול תפריטים ותכנים, הוספת תמונות, קבצים ועוד.
מערכת ניהול משתמשים - הרשאות שונות למי מותר לעשות מה, דפים מיוחדים לעובדים ואחרים לצרכנים וכדומה.
מערכת תגיות, הזנות RSS, מנוע חיפוש פנימי וכלים נוספים המאפשרים לגולש למצוא את התכנים בקלות.
מערכות בלוגים - לתקשורת אישית יותר, לדוגמה כמו הבלוג כאן.
מערכת ויקי - להעברת ידע בין הצרכנים עצמם ושמירתו לשליפה מהירה.
פורומים - לדיונים ושאלות של החברה מול הצרכנים.
דפים מיוחדים (למשל מסלולי טיול באתר ג'יפים, קטעי וידאו באתר עשה-זאת-בעצמך).

לכל אלה ישנם פתרונות רבים הבאים במגוון צורות. ישנם פתרונות לרכישה, אך אלה בדרך כלל גם יקרים וגם קשים לשינוי והתאמה, ניתן לפתח דברים בצורה יחודית אבל אז האתר יקבל גם את כל מחלות הילדות של המערכת.

למרבה המזל ישנם מספר פתרונות טובים יותר בתחום מערכות הקוד הפתוח. מבין כל המערכות האלה המשוכללת ביותר לדעתי היא דרופל. מערכת דרופל מאפשרת להגדיר את כל היכולות האלה במהירות יחסית. המערכת היא אחת הנפוצות ביותר ונתמכת על ידי בסיס משתמשים ענק בעולם כולו. המערכת רב לשונית, תואמת עברית בצורה מלאה וניתנת לשידרוגים בקלות יחסית.

לדרופל יש גם חסרונות, לא נכון להסתיר אותם
... במיוחד כשחברת קוד אואזיס מבססת חלק מהאסטרטגיה העיסקית שלה על עזרה ללקוחות בהתגברות עליהם... (-:

החסרון העיקרי הוא - למערכת יש "ראש קשה" לאפיון. אני מתכוון שאמנם אפשר לעשות בה כמעט הכל דרך ממשק הניהול אבל התוצאה היא שמתיש להתאים אותה לעיצוב מוגדר, מתיש להגדיר בה את מבנה התכנים ולגזור אותו נכון ו... המממ... קשה להבין את מה שאני אומר הא?
טוב, בקיצור - ממשק הניהול המלא יכול לעשות כל כך הרבה דברים עד כדי כך שהוא מורכב מדי ומצריך התמחות ברמה של מתכנת.

פה בדיוק נכנסת חברת קוד אואזיס. אנחנו באים ומתאימים ללקוח את הממשק ומבצעים עבורו את כל המשימות הקשות יותר, משאירים לו ממשק פשוט ונוח לעבודה היומיומית של הזנת התכנים ועידכונם. אם צריך לשנות פריסה, להתאים עיצוב כללי, להוסיף מודולים מורכבים - קוראים לנו. אם צריך לעדכן תכנים, למחוק משתמשים, להוסיף כתבות, קבצים וכל השאר - אפשר לעשות את זה בקלות לבד.

כל חוזה שלנו כולל גם בנייה של אתר ניסוי, אתר Stage שפועל במקביל לאתר האמיתי. כך אנחנו יכולים לפתח עבור הלקוח מודולים מיוחדים, לבצע עליהם בדיקות QA ולהציג אותם ללקוח לפני שמעלים אותם לאתר האמיתי לעיני כל הגולשים. אנחנו גם מהיחידים שנותנים אחריות לתיקון באגים לחצי שנה על המערכת.

התמיכה הזו והמקצועיות שחברות מקבלות מאיתנו על מערכת דרופל מאפשרות להן לגשר על החסרונות של המערכת ובסופו של דבר לקבל אתר מקצועי, ורובסטי (robust). תשתית דרופל מאפשרת לקבל את כל זה במחיר זול מאד יחסית לכל תשתית אחרת.