כמה עולה מערכת דרופל חינם

נפגשנו עם לקוח אתמול. זה לקוח שיירשנו ואנו מלווים על מערכת סטטית. לפני כחודש הצענו להם לעבור למערכת ניהול תוכן מבוססת דרופל. מערכת שתאפשר להם להפסיק לבזבז כסף בכל פעם שהם צריכים שינוי קטן.

כיום הם מתקשרים אלינו וצריכים התערבות של מתכנת בכל פעם שהם רוצים לעדכן את האתר. הוספת תוכן מיוחד, הוספת תפריט, החלפת תמונות באגפים שונים - הכל. זה החיסרון המוחלט של מערכת סטטית אבל זה מה שהיה להם כשהם באו אלינו. אחרי שהכרנו אותם קצת וראינו שהם מבקשים לא מעט שינויים בכל חודש, הצענו להם לעבור למערכת CMS. במערכת כזו הם יוכלו לעשות את כל הפעולות כמעט בעצמם. עידכוני תוכן, הוספות, הרשאות שונות לגישה לספקים ולקוחות ועוד. הצענו להם להתבסס על מערכת דרופל ולבצע עבורם את ההתאמות הנדרשות.

למי שלא מכיר, מערכת דרופל היא מערכת הניתנת להתקנה חינם וכתובה בקוד פתוח. לכאורה נראה לכן שהתקנת מערכת כזו ללקוח היא עניין של שעות והמחיר אמור להיות אפסי. למעשה זה אינו כך.

הבעיות העיקריות במערכות כמו דרופל הן התאמתן לעיצוב הנדרש על ידי הלקוח. ההתאמה אינה פשוטה לפעמים וראשית נדרש אפיון מסודר. במקרה של החברה המסוימת הזו - נדרשו מספר רמות של הרשאות למשל. ישנם חלונות מיוחדים בהם יש אובייקטים דינמיים המתחברים לבסיס הנתונים של החברה ומראים סטטיסטיקות בתחום הפעילות שלה. ישנם מספר סגנונות דפים, דף ראשי ודף טכנולוגיה מיוחד. אנחנו לא מתעסקים בדרך כלל באתרים פשוטים. הלקוחות שלנו הן חברות טכנולוגיה שצריכות פורטל אינטרנטי אירגוני, קישורים לבלוגים, אפליקציות אינטרנט, ניהול לקוחות, הורדות מוצרים.

אז למה בכלל לקחת דרופל כבסיס? כי זה אומר שמתחת למכסה המנוע יושב מוצר רציני, תותח על, שקיבלנו כמעט בלי השקעה. אני חייב לציין כאן שהפיתוח בחברה שלנו כולל תמיד גם תאימות לכל הדפדפנים הנפוצים, אחריות של חצי שנה על תיקוני תקלות בתקופת ההרצה ויום הדרכה על המערכת.

וכמה זה עולה?
תלוי ברמת הסיבוך. אני לא מניח שנתקלנו לאחרונה במערכת בפחות מ 40 אלף שקל. טווח סביר יותר יהיה בין 60 - 120 אלף שקל וכמובן שיש גם יותר, מודולים של סליקה, משלוח SMS, התממשקות לניידים... רק אלוהים יודע מה יכול לבקש הלקוח הבא.

ועדיין מערכת דרופל יוצאת הרבה יותר זולה לעומת לבנות במיוחד משהו כזה. הרבה יותר זולה.