האם האתר שלך באמת עובד בשבילך?

אסטרטגיה שמנה
האם אסטרטגית השיווק שלך והאתר שלך באמת הכי טובים שאפשר?


להתמקד במה שעושים האחרים ולהתלונן על כך שאתה לא מתקדם בגוגל מסיחים את דעתך מהדבר שיכול לסייע לך ביותר - לשפר את עצמך. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות עבור אתר האינטרנט שלך הוא להתמקד בו ולא לבזבז את הזמן שלך ביללות על מה שעושים המתחרים.


תלונות על המתחרים אינם מהווים אסטרטגיה בדיוק כמו שהתיחסות של בחורה שמנה ל"גנים הטובים" של חברתה הרזה אינה מהווה דיאטה. החיים אינם הוגנים. או שתתמקד במה שחשוב או שלא. אם לקוחות מתיחסים לאתר שלך כאילו הוא היה דואר זבל ונוטשים אותו אז נראה שאתה פשוט לא ממוקד בשיווק. להאשים אחרים בגלל שאתה לא מספיק טוב אינה מהווה אסטרטגיה עיסקית.


באסטרטגיה העיסקית שלך אל תרוץ אחרי העדר. במקום להמשיך בצורות שבלוניות וחוסר יצירתיות חפש את הדרכים המתוחכמות ועדינות לבצע שינויים עיסקיים ולהרוויח כסף. אל תבוא עם חליפת פתרונות מוכנה ותנסה להכנס לתוכה. נתח את הבעיה שלך ואז תפור לעצמך חליפה מתאימה.

"אתה חייב להיות בפייסבוק"
"אתה צריך בלוג של מנהל השיווק"
"אתה חייב לצרצר, להקים פורום משתמשים, לתת מגזין חדשות ועידכוני רסיסים..."

אם קיבלת את העצות האלה סימן שאתה עובד על טייס אוטומטי בלי לבחור את הנתיב בעצמך.

אני יודע שאני בעיקר כותב כאן מה לא לעשות ולא מה כן. אבל זה בדיוק העניין. מה כן לעשות חייב להתפר לכל אחד לפי מידותיו. אני יכול רק להסתפק כאן בדוגמה מעורפלת. הפרטים לצערי חסויים:

אני מקים עכשיו אתר לשלוש מילים. אחרי ניתוח שוק עבור לקוח, הגעתי למסקנה מהן הבעיות העיקריות מולן ניתן להתמודד. מלבד האתר הרשמי שלו, אני מקים אתר אינטרנט נוסף שמיועד לשלוש מילים. ישנם דברים שהלקוח לא יכול לעשות באתר הרשמי ויכול לעשות באתרי מעטפת. ישנן בעיות שיווקיות שנכון יותר להכנס אליהן בצורה עדינה ועקיפה.
באתר אחר שכבר יצרתי עבור לקוח זה נוצרו קשרים השווים יותר מכל התערוכות והכנסים שהוא עשה בשנה, פשוט על ידי הבנה של השוק שלו, האנשים עליהם הוא רוצה להשפיע ואיך מגיעים אליהם.

אם אתה רוצה להפיק את המירב מהעסק שלך תתחיל לחשוב מאפס. מה השוק? מי הלקוחות? מה הם רוצים? איך לתת להם את זה? אל תרוץ בצורה אוטומטית, חשוב בצורה יצירתית, ותתמקד בעסק שלך ולא בכל העולם.