גוגל לוקח אתכם לסרט

אני לא יודע מתי בדיוק זה קרה בדיוק, אבל היום הבחנתי שגוגל הוסיפו את המנוע שלהם לחיפוש סרטים גם לארץ. לכאורה, זה שינוי מאד נוח עבור קהל הצרכנים אבל למעשה יש כאן מגמה שצריך לשים לב אליה - גוגל מוציא את המידע מתוך האתר ומציג אותו אצלו מבלי להפנות אפילו למקור.


חיפוש בגוגל כללי
אז למי זה טוב, למי זה רע ואיך זה בדיוק פועל - גוגל מחפש סרטים.


אם נתחיל בחיפוש רגיל על "הארי פוטר" נראה מעכשיו גם סימון של הסרטים המציגים כעת.
קליק על אחד מהם ואנחנו מועברים לדף חיפוש מיוחד ובו כל המקומות ומועדי ההקרנות של הסרט.


למי זה טוב?
זה טוב לנו הצופים. קל יותר לחפש סרטים ולהבין איפה הם מוצגים - לפי שם הסרט, לפי בתי קולנוע וכדומה.

חיפוש בגוגל סרטים

זה טוב לבתי הקולנוע הקטנים - הם מוצגים בפריסה נוחה יחד עם הגדולים.


למי זה רע?
לאתרים שמציגים נתונים על סרטים ומוכרים כרטיסים. גוגל מפתה את הגולשים לא להכנס לאתרים האלה. מרחיק את הגולשים מנקדת המכירה.


ומה עוד?
גוגל ממשיכים פה מגמה של הוצאת הנתונים מתוך האתרים וההצגתם בתוך מנוע החיפוש. האינטרס ברור, המטרה ברורה. במקום לשלוח אותנו לדף ולהגיד "התשובה נמצאת פה איפשהו", הם מציגים את התשובה עצמה.
מי שנדפק מכל העניין הוא האתרים שעד עכשיו הרוויחו מהגולשים. זה קרה כבר באתרי העיתונות כשגוגל משכה החוצה את המידע ל google news, זה קורה באתרי השוואת המחירים והמתכונים וכעת גם בנוגע לסרטים.

שימו לב שהאינטרס של גוגל זהה לאינטרס של הגולשים ולאינטרס של המוכרים עצמם (סרטים או כל מוצר אחר). אלה הם רק האתרים המתווכים שנדפקים מזה.