כפירה באלוהי הקידום בגוגל

בזמן האחרון עולות לי לא מעט מחשבות כפירה נוראיות בגדול מכולם - גוגל. אני עוסק באינטרנט בכל הרמות, מכתיבת תוכן, דרך קידוד, קידום ועד ניתוחי התנהגות... מבלוגים ופייסבוק דרך יוטיוב ועד מודעות גוגל ורשתות שותפים... ובכל הזמן הזה הולכת ומתגבשת אצלי הבנה שמשהו בסיסי בדרך בה עובדים מקדמי האתרים אינו נכון לעסקים רבים.

אני אסביר...

בואו נחשוב רגע על שוק שפועל טוב ברשת, שוק הצימרים. הלקוחות בשוק הזה מחפשים את המידע בעיקר באינטרנט, הם רוצים תמונות וסרטים, הם רוצים המלצות. מחיר המוצר מתאים לאינטרנט: לא יקר מדי - כך שעסקאות נסגרות טלפונית או ברשת, לא זול מדי - כך שיש מרווח לעמלות או פרסום.
מכל הסיבות האלה השוק מוצף.

עכשיו בואו נסתכל בעל צימר: יש לו מוצר שהוא צריך למכור. לכאורה הוא צריך לנסות להיות במקום הראשון בגוגל אבל מבט מהיר מגלה לו שאין לו סיכוי. אפילו על חיפושי "זנב ארוך" הוא בבעיה. אם הוא יקח מקדמי אתרים, גם המתחרים יקחו. כל דבר שהוא יעשה יעשו גם האחרים. כולם רצים ומתאמצים ונרשמים לכל האינדקסים ובסופו של דבר, מלבד לשלם עוד ועוד, כולם באותו המקום.
הבעיה נובעת מכך שיש רק מקום אחד ב"מקום ראשון בגוגל". זו בעיה שפעם לא הייתה קיימת. דמיינו שיש רק סופרמרקט אחד בעולם ובו ימכרו הרבה סוגים של גבינות, אבל רק אחת על המדף הראשי במקום נוח והאחרות אי שם במחסן מאחור. תגיע אליהן רק אם תדע מה לבקש.

זה מבוי סתום. כל פתרון שתציעו בכיוון של קידום עסק יפול בגלל העתקה.

אבל יש גישה אחרת שתמשיך לעבוד תמיד והיא לא קשורה לקידום אלא לשיווק הקלאסי - בניית מותג. זה נכון שאף פעם לא תהיו הגבינה הראשונה במדף אבל אם תצליחו להטמיע את המותג שלכם אצל הלקוחות, הם כבר יבקשו אותו ויגיעו אליכם למרות שאתם אי שם מאחור.

אתם יכולים למצוא לכך די הרבה דוגמאות באינטרנט, למשל חברות "טמבור" ו"נירלט".