משהו חדש

לא כתבתי בבלוג הזה כבר הרבה זמן והתירוצים הם הרגילים שכולם נותנים - לא היה לי זמן, לא היה לי משהו מסעיר לספר, נשבר לי השפיץ של העיפרון...

אבל האמת היא שהיה לי זמן והרבה מה לספר ופשוט לא החלטתי אם לשתף וכמה.

אז הנה מה שאני מתחיל לגלות עכשיו - יש לי רעיון לסטארטאפ חדש. אולי נכון יותר להגיד "אני מתחיל סטארטאפ חדש".

על הרעיון עצמו אני לא יכול לפרט מטעמים מובנים אבל אני אספר על מה קרה מאז שהוא עלה ועד עכשיו. אני אגיד רק שהרעיון עוסק בשירות לעסקים קטנים ובינוניים.

אוקי, אז ככה.

קודם כל כתבתי תוכנית עיסקית, כרגיל. ואז מחקתי אותה ושיכתבתי אותה בערך חמש פעמים במשך חודשיים. למרבה הפלא, למרות התעמקות ומחקר מקיף יותר באינטרנט אחרי השירות שאני רוצה לבנות, התוכנית החזיקה מעמד.

אחרי זה נתתי לתוכנית לנוח חודש. רציתי לראות אם היא עדיין תמצא חן בעיני כשההתאהבות תחלוף. עבר חודש, חקרתי עוד וליטשתי ו... עדיין מחזיקה מעמד. בשלב הזה רציתי לשמוע דעות של אנשים אחרים ואולי להתחיל מהלך של גיוס. דיברתי עם חבר שדיבר עם חבר שהעביר לחבר אחר ובסופו של דבר מצאתי את עצמי שולח את התוכנית ככה (בעברית עדיין) ל Carmel Ventures.
עכשיו, אני יודע ישר מה אתם חושבים, זה בדיוק מה שאני חשבתי "כרמל, אתה השתגעת?!?  הם היעד המועדף של הגיוס השני, תגיד אתה מפגר?!? הם לא ישקיעו ברעיון טרום seed!"

כדי שלא תהיו במתח, זה נכון. הם לא השקיעו בי.

אבל הדברים התגלגלו ובמפתיע התוכנית עניינה אותם מספיק בשביל לדבר איתי ולקבוע איתי פגישה. לי זה היה מעולה, הנה אני יושב עם המקצוענים שלא ירחמו עלי בשיט ונעשה בריינסטורמינג. וזה בדיוק מה שקרה. נפגשנו, ישבו שם שני חברה מאד מקצוענים שעלו מיד על כל הנקודות הרגישות והבעיתיות והתקיפו את התוכנית כמו שצריך.

את מרבית הבעיות איתרתי עוד קודם ולכן הצגתי את המהלכים שאצטרך לבצע כדי להתמודד איתן. הם הסכימו איתי לניתוח ולהתמודדות. על נושא אחד הם העירו את עיני ועל נושא שני הם חלקו על הגישה לשוק ולתמחור. אני לא בטוח שהם צודקים אבל החלטתי לפעול על פי ההנחות המחמירות יותר שלהם דווקא. מכסימום אופתע לטובה.

נפרדנו בלחיצת ידיים ובחיוך. הם אמרו את מה שידעתי ("אנחנו לא משקיעים בשלב כזה") והוסיפו עוד בונוס מדהים "אם תעמוד ביעד הזה והזה - דבר איתנו שוב. זה מעניין אותנו." היעד שהם הגדירו היה בדיוק מה שהגדרתי לסיום שלב 1 לפני הגיוס השני. הם לא ידעו את זה כי הפרזנטציה לא כללה את הנתונים המפורטים האלה כך שמבחינתי זה היה חיזוק מאד משמעותי.

חזרתי הבייתה, הכנתי שוב שיעורי בית ועכשיו אני מול דילמה - יש שתי דרכים לממש כזה סטארטאפ:
הראשונה, הדרך הרגילה: אנג'ל לסבב ראשון (850 אלף דולר), קרן לגיוס שני (שני מליון דולר) ויאללה באלגן.
השניה - לבד: להתחיל בקטן, לגדול מאד מאד לאט, להוסיף עוד חתיכה ועוד מתכנת, להרוויח מעט מאד אבל להיות עם לקוחות כבר מהחודש השלישי.

בשתי הדרכים יש סיכון. בדרך הראשונה יש סיכוי להתקע בלי מספיק כסף. יש התחייבות מראש למהלך גדול ששורף תקציב מהר. כבר היה לי סטארטאפ שגייסתי לו מליון דולר ואחרי שנה, כשלא הצלחנו בגיוס שני בגלל שכל השוק התרסק (2000), החברה נסגרה.
בדרך השנייה הסיכון הוא שמאחר ומדובר במהלך מאד ארוך, מאד, מישהו עם יותר כסף יחתוך אותך בסיבוב.

אז עכשיו אני מנסה למצוא דרך ביניים. מנסה לחשוב על מהלך שיתן לי יותר זמן בפחות כסף ממה שרציתי לגייס במקור. אולי חבירה לגוף פיתוח שיקח על עצמו חלק מהעלויות, אולי חבירה לשחקן אחר אליו רציתי לחבור בשלב מאורח יותר... נראה.

תאחלו לי בהצלחה.
(-: