לא מת, לא מתחלף ולא מרגיש פראייר

במסגרת כל השטויות שאני עושה בחיים יש לי גם פרויקט שנקרא Saf. זה אתר שיתופי לאדריכלים, ויקיפדיה + שיתוף קבצים + פורומים + כל מה שאדריכל צריך ואני יכול לספק.

אני מטפל באתר הזה, מתכנת אותו, מאכסן, משלם, מרחיב, מקודד... ועושה את זה בשביל הכיף. חברות מסחריות שגילו את האתר הזה הבינו את הפוטנציאל הכלכלי שלו. חברות מסוימות הכניסו קטלוגים או מוצרים והם מקבלים ממנו לא מעט לידים לעבודה.

ואז מגיע מישהו אחת לכמה זמן ומתחיל לחפור...

אני יכול לפתוח פרופיל באתר בחינם?
כן בטח, אתה גם יכול להוסיף קטלוגים ודפי מוצר.

אה... וזה לא עולה כלום?
לא, זה לא עולה.

אז אתה בעצם מרוויח מהפרסומות שמקיפות את המוצרים!
לא. למעשה אם תסתכל, בדפים האישיים אין בכלל פרסומות.

אז אתה מרוויח מה"פרסומות גוגל" שיש בדפים האחרים!
כן, אבל הן מעטות ומכסות בעיקר את עלויות שרת האינטרנט.

אז אתה רוצה שאני אכנס בחינם כדי שתגבה כסף אחר כך מאחרים!
אתה יודע מה, אל תכנס. אל תרשם ואל תשתמש באתר.

אני מבין שקשה לאנשים לקלוט שיש מישהו שעושה דברים בשביל הכיף. לא אכפת לי שאחרים מרוויחים מהאתר, אני שמח בשבילם. מבחינתי מספיק לי לא להפסיד עליו. האתר מהווה בשבילי תחביב, אתגר מחשבתי, פשוט כיף. אנשים אחרים מוציאים אלפי שקלים על ציוד מטבח כי הם אוהבים לבשל, עשרות אלפים על אופני הרים כי הם אוהבים לרכב, משקיעים זמן וכסף ואף אחד לא קופץ בשאלות "בשביל מה?"

אני באמת לא מנסה לדחוף אינטרסים כלכליים אלא מעדיף את אלה של המשתמשים. אפשר למשל למשוך את המידע ולהפוך אותו לפרופיל אישי שנראה מנותק לחלוטין מהמקור... האתר הזה של אפי מאירי או זה של דרור אדריכלות, אתרים בלי טיפת פרסומת ובשליטה מלאה של האדריכלים. אני מאפשר לחברות להתחבר בקלות לבסיס הנתונים ולשלב חלקים מהאתר ישירות באתרים שלהן, למשל באתר של חברת אקסטל בדפים כמו זה. עכשיו אני עובד על אפליקציית פייסבוק שתאפשר לקבל את התכנים גם שם בפרופיל האישי של החברה או המשתמש.
כל הדברים האלה מנוגדים למהלכים הרגילים ברשת, מבחינת בעלי האתרים המטרה היא תמיד לרכז את המידע אצלם, את התנועה אצלם, ליד הפרסומות. אבל המהלכים האלה הם בדיוק מה שרוצים המשתמשים - הפצה כמה שיותר קלה לתכנים החוצה. עדכון במקום אחד ונוכחות בכמה מקומות. בלי להציק עם פרסומות ובלי שטויות (וחינם אם אפשר).

אבל אתה יכול להרוויח מזה כסף! למה אתה לא...
כי לא בא לי. OK? הרבה יותר כיף לעבוד ככה, כשזה תחביב לא מחייב מאשר כשאני גובה כסף ונדרש לתוצאות. ככה זה פאן. ככה זה אתגר. בשביל כסף יש לי עבודה שגם היא אחלה. אבל החלק הזה בחיים שלי הוא בשביל הכיף. בדיוק כמו הבלוג הזה ודברים דומים.

אני מכור-פאן.