מי בכלל צריך אתר אינטרנט? למה זה טוב?

אולי השאלה נשמעת קצת אידיוטית אבל לא כל עסק צריך אתר. השאלה היא איך מחפשים אותו ואיך מגיעים אליו הלקוחות.

ישנם עסקים מבוססי מיקום, למשל המכולת השכונתית. לעסקים כאלה הלקוח מגיע כי הוא נמצע לידם. אין להם שום צורך בפרסום, קהל הלקוחות הפוטנציאלי מכיר אותם והם מכירים אותו.

לעומת המכולת השכונתית ישנם עסקים קטנים רבים שצריכים אתר לנוכחות ברשת, לדוגמה אדריכלים. צריך לשים לב שאף אחד לא יבחר אדריכל על סמך אתר האינטרנט שלו. בחירה של אדריכל נעשית בהמלצה של חברים, של לקוחות קודמים. הסיבה העיקרית לאדריכלים להחזיק אתר ברשת היא שהרשת משמשת אותנו כיום כמדריך טלפונים. למרות שלא נחליט כך על האדם שיעצב עבורנו את הבית, בהחלט נצפה למצוא את הטלפון שלו ותמונות של פרויקטים שלו דרך גוגל. עסקים קטנים כאלה צריכים בסך הכל להיות נוכחים. אין להם צורך בקידום מיוחד או בפרסום ענק. הם מיועדים ללקוחות פוטנציאלים שמחפשים בצורה ממוקדת את העסק. מה שהיה בעבר "דפי זהב" הפך כיום ל"חפש אותי בגוגל".

הבעיה של עסקים קטנים כאלה היא שעלות הקמה של אתר סביר תעמוד על... נגיד שבעת אלפים שקל.
כן, אפשר פחות אם לוקחים שירות כמו של "דפי זהב" והם בונים עבורך את הדפים. אפשר עוד פחות אם לוקחים איזה ילד ובונים הכל בצורה סטאטית, ללא יכולות עדכון ושינוי.

אבל אפשר עוד הרבה פחות, אפשר לקבל אתר אינטרנט בחינם לגמרי אם לוקחים מערכת פתוחה של בלוגים.

יש הבדל עקרוני בין בלוג לבין אתר סטנדרטי אבל ניתן לפצות עליו. אני אפרט על ההבדל הזה בכתבה נוספת ועד אז אפנה אתכם לציירת בשם "אילת צין" שעבורה הגדרתי שני בלוגים כאתרים בעברית ובאנגלית:
במוזה - אילת צין
Eilat Tzin - Bamuza
האתרים האלה לא עלו לה אגורה. לא העיצוב (שלה), לא בנייה ולא איחסון. הכל חינם והיא יכולה לשנות אותם מתי שהיא רוצה.